V Inštitutu ETEOS nudimo različna izobraževanja, predavanja, delavnice, ki so primerne tako za starše kot za vzgojitelje, učitelje, profesorje, socialne delavce v VIZ, strokovne delavce v različnih zavodih…vsem, ki pri svojem delu stopajo v interakcijo z ljudmi.
Vsako izobraževanje je snovano kot interaktivno, kjer imajo poslušalci možnost aktivnega sodelovanja in kjer se lahko njihova izkušnja/težava/dvom ustrezno ovrednoti.
Dolžina izobraževanja se uskladi glede na željo naročnika, prav tako vsebina. V kolikor bi vas naša izobraževanja zanimala, pišite na eteos.zdt@gmail.com ali na info@instituteteos.si ali pokliče na 031 555 877, kjer boste dobili vse podrobne informacije.
SAMOPODOBA – MOJA OSEBNA RAST
Izobraževanje bo odprlo naslednje ključne teme:
- Kaj je samopodoba?
- Kako ovrednotiti sebe?
- Kaj vse vpliva na samopodobo?
- Kako pomembna je primarna družina za izoblikovanje samopodobe?
- Kako spremeniti vzorce, ki sem jih pridobil tekom življenja?
- Kaj imajo obrambni mehanizmi z mojo samopodobo?
- Kako reči ne?
- Kako se zavarovati pred zlorabami in čustvenim izsiljevanjem?
- Kakšna osebnost sem?
- Kako si pravilno postaviti cilje, ki bodo botrovali k spremembi?
- Kako začeti s spremembo v življenju?
- Kako spremembo ohraniti?
SKLOPI IZOBRAŽEVANJA:
ENKRATNO IZOBRAŽEVANJE:
- Opredelitev samopodobe.
- Opredelitev »kdo in kaj sem, katera osebnost sem«.
- Opredeliti, kaj vse vpliva na izoblikovanje samopodobe in kaj imajo obrambni mehanizmi s tem.
- Pomen primarne družine in okolice na izoblikovanje samopodobe.
- Naučiti se reči ne.
- Naučiti se zavarovati pred zlorabami in čustvenim izsiljevanjem.
- Spoznati korake kako v življenju narediti spremembo.
- Naučiti se postaviti cilje, se jih držati in ohraniti.
IZOBRAŽEVANJE V VEČ DELIH:
- sklop: Kaj samopodoba je?
- Opredelitev samopodobe.
- Opredelitev samega sebe.
- Opredelitev vplivov na samopodobo.
- Opredelitev vpliva primarne družine na samopodobo.
- Opredelitev obrambnih mehanizmov.
- sklop: Kako naj spremenim svojo samopodobo?
- Ovrednotenje kdo in kaj dejansko sem.
- Opredelitev kaj je sprememba.
- Naučiti se kako narediti spremembo v življenju.
- Naučiti se reči ne.
- Naučiti se prepoznati zlorabe in čustveno izsiljevanje.
- Naučiti se, kako postaviti cilje.
- sklop: Kako sprememba postane način življenja?
- Opredeliti odgovornosti spremembe.
- Opredeliti kako spremembo ohraniti.
- Opredeliti kaj imajo cilji s tem, da sprememba ostane vseživljenjski projekt.
- Kako pomembna je lastna iskrenost pri ohranjanju spremenjenega življenja.
- Najpogostejši razlogi zakaj je sprememba le želja, sanje in ne način življenje.
MEDVRSTNIŠKO NASILJE: MED TEORIJO IN PRAKSO!
Izobraževanje bo odprlo naslednje ključne teme:
- Kaj je medvrstniško nasilje in kaj je konflikt?
- Kaj vse je nasilje?
- Kako pravočasno prepoznati medvrstniško nasilje?
- Kako obravnavati žrtev?
- Kako obravnavati nasilneža?
- Kako pristopiti k staršem tako žrtve kot nasilneža?
- Kaj lahko delavec VIZ naredi v primeru medvrstniškega nasilja?
- Kaj je naloga vodstva VIZ v primeru medvrstniškega nasilja?
- Kaj lahko naredi starš, katerega otrok je ali žrtev ali nasilnež?
- Kdaj je nujno treba vključiti druge institucije (policija, CSD, tožilstvo, psiholog…)?
- Kaj pravi slovenska zakonodaja in kakšne postopke predvideva?
- Kaj lahko naredi šola in starši za preventivo?
SKLOPI IZOBRAŽEVANJA:
ENKRATNO IZOBRAŽEVANJ
- Pojasnitev kakšna je razlika med konfliktom in nasiljem.
- Kako prepoznati medvrstniško nasilje in kakšna nasilja poznamo.
- Protokol obravnave konflikta.
- Protokol obravnave nasilja.
- Delo z žrtvijo.
- Delo z nasilnežem.
- Vloga vodstva šole, učiteljev in staršev.
- Možnosti preventivnih dejanj.
IZOBRAŽEVANJE V VEČ DELIH:
- sklop: Kaj medvrstniško nasilje je?
- Razlikovanje med konfliktom in nasiljem.
- Vrste nasilja.
- Prepoznavanje nasilja.
- Kdo nasilneži so in kdo žrtve.
- Miti o tem, kaj medvrstniško nasilje je in kdo so potencialne žrtve in nasilneži.
- sklop: Protokoli obravnave medvrstniške nasilja in vloge posameznih deležnikov.
- Protokol obravnave konflikta.
- Protokol obravnave nasilja.
- Delo z žrtvijo.
- Delo z nasilnežem.
- Volga zaposlenih v VIZ in vodstva VIZ.
- Vloga staršev.
- sklop: Preventiva in zakonodaja.
- Kaj pravi slovenska zakonodaja o medvrstniškem nasilju?
- Kakšne možnosti ima VIZ in starši pri obravnavanju medvrstniškega nasilja?
- Kdaj vključiti zunanje institucije (policija, CSD, tožilstvo, odvetniki) in kaj dejansko lahko od njih pričakujemo?
- Kaj vse lahko naredimo, da zajezimo medvrstniško nasilje?
LOČITEV OD A DO Ž:
Izobraževanje bo odprlo naslednje ključne teme:
- Kako ločitev vpliva na vsakdanj?
- Kaj je sporazumna ločitev in kaj tožba?
- Kakšen je postopek ločitve?
- Kaj ima z ločitvenim postopkom CSD, sodišče, izvedenci, policija, tožilstvo…?
- Zakaj (ne) imeti odvetnika pri ločitvi?
- Kako se izogniti prepirom in pretiranih stroškov?
- Komu naj bodo otroci zaupani v vzgoji in skrb?
- Kako določiti stike?
- Kako visoka mora biti preživnina?
- Kaj je z delitvijo premoženja?
- Zakaj se ob ločitvi dostikrat pojavlja nasilje?
- Ali si poiskati strokovno pomoč (psihologa, psihiatra, psihoterapevta)?
- Ali otroci res trpijo?
- Kako si ustvariti novo življenje?
- Kakšna je vloga novega partnerja?
- Kakšna je vloga okolice in družine?
- Kako se ločiti brez nepotrebnih zdrah?
- Kaj pravi zakonodaja o tem?
SKLOPI IZOBRAŽEVANJA:
ENKRATNO IZOBRAŽEVANJE:
- Odgovor na vprašanje, kako se ločiti brez nepotrebnih zdrah.
- Razlika med sporazumno ločitvijo in tožbo.
- Razlika med vrstami dodelitve v vzgojo in skrb.
- Stiki.
- Opredeliti postopek ločitve in zakaj so posamezne institucije potrebne.
- Preživnina in premoženje.
- Odgovor na vprašanje, kako otroci dojemajo ločitev.
- Opredelitev kdaj po strokovno pomoč.
- Postavitev poti za novo življenje.
- Nov partner.
- Pomembni zakonski akti, ki jih razvezani morajo poznati.
IZOBRAŽEVANJE V VEČ DELIH:
- sklop: Ločitev od A do Ž.
- Postopek ločitve.
- Razlika med sporazumno ločitvijo in tožbo.
- Vrste t. i. skrbništva.
- Preživnina, premoženje in stiki.
- Vloga posameznih institucij v postopku ločitve.
- sklop: Ločitev brez zdrah.
- Pomembnost vzornega vedenja v postopku.
- Naučiti se kako se izogniti nasilju.
- Prepoznati škodljiva vedenja bivšega partnerja.
- Pomen strokovne pomoči v postopku.
- Opredelitev kaj je dejansko pomembno v postopku.
- Vloga okolice, družine, prijateljev.
- Otrokove potrebe in čustva v postopku ločitve.
- sklop: Začeti znova.
- Zakonodajni akti, ki jih je nujno poznati.
- Nov začetek – nova služba, nov partner, novo okolje.
- Usklajevanje med novim življenjem in posledicam ločitve.
- Biti starš in ne zgolj ranjen bivši partner.
- Otrokove potrebe in čustva po ločitvi.
- Biti starš v enostarševski družini.
ALKOHOLIZEM – TIHI UBIJALEC DRUŽIN
Izobraževanje bo odprlo naslednje ključne teme:
- Kaj je alkoholizem?
- Kako vedeti, kdo je alkoholik?
- Koliko lahko še spije posameznik, da še ni alkoholik?
- Kam po pomoč?
- Kako poteka zdravljenje?
- Kdaj lahko potem začne alkoholik ponovno piti?
- Kako alkohol vpliva na družino?
- Kakšna je vloga svojcev, delodajalca, širše družine, prijateljev?
- Kako partnerji in otroci dojemajo posameznika, ki ima težave z alkoholom?
- Kakšno je življenje po zdravljenju?
- Razlike med klubom zdravljenih alkoholikov, anonimnimi alkoholiki in drugimi oblikami društev, klubov, skupin?
- Zakaj je potrebno hoditi na skupine za samopomoč?
- Kdaj je nujno poiskati tudi psihiatra, psihologa, psihoterapevta?
Zaradi specifičnosti teme, se sklopi izobraževanj določijo z naročnikom.
NASILJE: VSAKA PETA ŽENSKA IN VSAK SEDMI MOŠKI JE ŽRTEV NASILJA
Izobraževanje bo odprlo naslednje ključne teme:
- Kaj je nasilje?
- Kakšne vrste nasilja poznamo?
- Kako prepoznati posamezno nasilje?
- Kako se posamezna oblika nasilja opazi pri odrasli osebi in kako pri otroku?
- Kako pomagati žrtvi?
- Kaj lahko naredi žrtev?
- Zakaj žrtev ne želi pomoči?
- Kam se lahko žrtev obrne po pomoč?
- Kaj narediti, če veste, da je nekdo žrtev ali rabelj?
- Kakšna je vloga CSD, policije, sodišča…?
- Kako iz kroga nasilja?
- Kakšna je vloga primarne družine?
- Kako spremeniti svoj vzorec?
- Kdaj poiskati strokovno pomoč?
- Kaj lahko posameznik naredi sam?
- Kaj pravi zakonodaja o tem?
- Kakšne travme pusti nasilje?
Zaradi specifičnosti teme, se sklopi izobraževanj določijo z naročnikom.
VZGOJA OD PLENIC DO ZMENKOV
Izobraževanje bo odprlo naslednje ključne teme:
- Osebni, psihični in duševni razvoj od rojstva do najstništva.
- Pomembni mejniki otrok.
- Kakšna je vloga očeta in matere?
- Ali je pomembno če je otrok edinec oziroma koliko je otrok v družini?
- Vloga razširjene družine, prijateljev in VIZ.
- Kdaj se vzgoja konča?
- Pravilna prehrana.
- Dojenje.
- Odvajanje od kahlice, dude, stekleničke.
- Prvi koraki.
- Čari trme.
- Čari najstništva.
- Izbruhi jeze.
- Kako pri otroku opaziti disociativna vedenja?
- Vrste vzgoj.
- Vrste navezanosti.
- Kakšen način vzgoje je pravilen?
- Kako vem, da delam prav?
- Kako otroku privzgojiti zdrav odnos do spolnosti, opojnih substanc in odnosov?
- Kako prepoznati motnje pri otrocih (ADHD, dispraksija, disleksija, aspergerjev, avtizem…)?
- Kako v otroku prepoznati psihopatska in sociopatska nagnjenja?
- Kako prepoznati pri otroku, da je žrtev ali rabelj?
- Kako vzgajati »drugačnega« otroka?
- Kje iskati ustrezno literaturo za pomoč pri vzgoji?
- Otrok in spolnost.
- Otrok in vrtec.
- Otrok in šola.
- Otrok in prijatelji.
- Otrok in stari starši.
- …
Zaradi specifičnosti teme, se sklopi izobraževanj določijo z naročnikom.
»MOTNJE« OTROK: ZAKAJ SO NEKATERI OTROCI DRUGAČNI?
- Kako prepoznati posamezno »motnjo« (npr. ADHD, disleksija, dispraksija, aspergerjev sindrom)?
- Kako se »motnje« razlikujejo med deklicami in dečki?
- Kaj dejansko je »motnja«?
- Kako otroka z »motnjo« pripraviti na svet?
- Kako se starši soočajo z »motnjo« otroka?
- Kako lahko otroku z »motnjo« olajšamo življenje?
- Vzgojni in izobraževalni pristopi otrok z »motnjo«.
- Vloga družine, okolice in VIZ pri izoblikovanje osebnosti otrok z »motnjo«.
- Katera prilagoditve otrok z »motnjo« lahko pridobi tekom šolanja.
- Kako vzgojiti otroka z »motnjo« v odraslo in odgovorno osebo.
Zaradi specifičnosti teme, se sklopi izobraževanj določijo z naročnikom.