Izobraževanja

V Inštitutu ETEOS nudimo različna izobraževanja, predavanja, delavnice, ki so primerne tako za starše kot za vzgojitelje, učitelje, profesorje, socialne delavce v VIZ, strokovne delavce v različnih zavodih…vsem, ki pri svojem delu stopajo v interakcijo z ljudmi.

Vsako izobraževanje je snovano kot interaktivno, kjer imajo poslušalci možnost aktivnega sodelovanja in kjer se lahko njihova izkušnja/težava/dvom ustrezno ovrednoti.

Dolžina izobraževanja se uskladi glede na željo naročnika, prav tako vsebina. V kolikor bi vas naša izobraževanja zanimala, pišite na eteos.zdt@gmail.com ali na info@instituteteos.si ali pokliče na 031 555 877, kjer boste dobili vse podrobne informacije.

SAMOPODOBA – MOJA OSEBNA RAST

Izobraževanje bo odprlo naslednje ključne teme:

  • Kaj je samopodoba?
  • Kako ovrednotiti sebe?
  • Kaj vse vpliva na samopodobo?
  • Kako pomembna je primarna družina za izoblikovanje samopodobe?
  • Kako spremeniti vzorce, ki sem jih pridobil tekom življenja?
  • Kaj imajo obrambni mehanizmi z mojo samopodobo?
  • Kako reči ne?
  • Kako se zavarovati pred zlorabami in čustvenim izsiljevanjem?
  • Kakšna osebnost sem?
  • Kako si pravilno postaviti cilje, ki bodo botrovali k spremembi?
  • Kako začeti s spremembo v življenju?
  • Kako spremembo ohraniti?
SKLOPI IZOBRAŽEVANJA:
ENKRATNO IZOBRAŽEVANJE:
  • Opredelitev samopodobe.
  • Opredelitev »kdo in kaj sem, katera osebnost sem«.
  • Opredeliti, kaj vse vpliva na izoblikovanje samopodobe in kaj imajo obrambni mehanizmi s tem.
  • Pomen primarne družine in okolice na izoblikovanje samopodobe.
  • Naučiti se reči ne.
  • Naučiti se zavarovati pred zlorabami in čustvenim izsiljevanjem.
  • Spoznati korake kako v življenju narediti spremembo.
  • Naučiti se postaviti cilje, se jih držati in ohraniti.
IZOBRAŽEVANJE V VEČ DELIH:
  1. sklop: Kaj samopodoba je?
    • Opredelitev samopodobe.
    • Opredelitev samega sebe.
    • Opredelitev vplivov na samopodobo.
    • Opredelitev vpliva primarne družine na samopodobo.
    • Opredelitev obrambnih mehanizmov.
  2. sklop: Kako naj spremenim svojo samopodobo?
    • Ovrednotenje kdo in kaj dejansko sem.
    • Opredelitev kaj je sprememba.
    • Naučiti se kako narediti spremembo v življenju.
    • Naučiti se reči ne.
    • Naučiti se prepoznati zlorabe in čustveno izsiljevanje.
    • Naučiti se, kako postaviti cilje.
  3. sklop: Kako sprememba postane način življenja?
    • Opredeliti odgovornosti spremembe.
    • Opredeliti kako spremembo ohraniti.
    • Opredeliti kaj imajo cilji s tem, da sprememba ostane vseživljenjski projekt.
    • Kako pomembna je lastna iskrenost pri ohranjanju spremenjenega življenja.
    • Najpogostejši razlogi zakaj je sprememba le želja, sanje in ne način življenje.

MEDVRSTNIŠKO NASILJE: MED TEORIJO IN PRAKSO!

Izobraževanje bo odprlo naslednje ključne teme:

  • Kaj je medvrstniško nasilje in kaj je konflikt?
  • Kaj vse je nasilje?
  • Kako pravočasno prepoznati medvrstniško nasilje?
  • Kako obravnavati žrtev?
  • Kako obravnavati nasilneža?
  • Kako pristopiti k staršem tako žrtve kot nasilneža?
  • Kaj lahko delavec VIZ naredi v primeru medvrstniškega nasilja?
  • Kaj je naloga vodstva VIZ v primeru medvrstniškega nasilja?
  • Kaj lahko naredi starš, katerega otrok je ali žrtev ali nasilnež?
  • Kdaj je nujno treba vključiti druge institucije (policija, CSD, tožilstvo, psiholog…)?
  • Kaj pravi slovenska zakonodaja in kakšne postopke predvideva?
  • Kaj lahko naredi šola in starši za preventivo?
SKLOPI IZOBRAŽEVANJA:
ENKRATNO IZOBRAŽEVANJ
  • Pojasnitev kakšna je razlika med konfliktom in nasiljem.
  • Kako prepoznati medvrstniško nasilje in kakšna nasilja poznamo.
  • Protokol obravnave konflikta.
  • Protokol obravnave nasilja.
  • Delo z žrtvijo.
  • Delo z nasilnežem.
  • Vloga vodstva šole, učiteljev in staršev.
  • Možnosti preventivnih dejanj.
IZOBRAŽEVANJE V VEČ DELIH:
  1. sklop: Kaj medvrstniško nasilje je?
    • Razlikovanje med konfliktom in nasiljem.
    • Vrste nasilja.
    • Prepoznavanje nasilja.
    • Kdo nasilneži so in kdo žrtve.
    • Miti o tem, kaj medvrstniško nasilje je in kdo so potencialne žrtve in nasilneži.
  2. sklop: Protokoli obravnave medvrstniške nasilja in vloge posameznih deležnikov.
    • Protokol obravnave konflikta.
    • Protokol obravnave nasilja.
    • Delo z žrtvijo.
    • Delo z nasilnežem.
    • Volga zaposlenih v VIZ in vodstva VIZ.
    • Vloga staršev.
  3. sklop: Preventiva in zakonodaja.
    • Kaj pravi slovenska zakonodaja o medvrstniškem nasilju?
    • Kakšne možnosti ima VIZ in starši pri obravnavanju medvrstniškega nasilja?
    • Kdaj vključiti zunanje institucije (policija, CSD, tožilstvo, odvetniki) in kaj dejansko lahko od njih pričakujemo?
    • Kaj vse lahko naredimo, da zajezimo medvrstniško nasilje?
LOČITEV OD A DO Ž:

Izobraževanje bo odprlo naslednje ključne teme:

  • Kako ločitev vpliva na vsakdanj?
  • Kaj je sporazumna ločitev in kaj tožba?
  • Kakšen je postopek ločitve?
  • Kaj ima z ločitvenim postopkom CSD, sodišče, izvedenci, policija, tožilstvo…?
  • Zakaj (ne) imeti odvetnika pri ločitvi?
  • Kako se izogniti prepirom in pretiranih stroškov?
  • Komu naj bodo otroci zaupani v vzgoji in skrb?
  • Kako določiti stike?
  • Kako visoka mora biti preživnina?
  • Kaj je z delitvijo premoženja?
  • Zakaj se ob ločitvi dostikrat pojavlja nasilje?
  • Ali si poiskati strokovno pomoč (psihologa, psihiatra, psihoterapevta)?
  • Ali otroci res trpijo?
  • Kako si ustvariti novo življenje?
  • Kakšna je vloga novega partnerja?
  • Kakšna je vloga okolice in družine?
  • Kako se ločiti brez nepotrebnih zdrah?
  • Kaj pravi zakonodaja o tem?
SKLOPI IZOBRAŽEVANJA:
ENKRATNO IZOBRAŽEVANJE:
  • Odgovor na vprašanje, kako se ločiti brez nepotrebnih zdrah.
  • Razlika med sporazumno ločitvijo in tožbo.
  • Razlika med vrstami dodelitve v vzgojo in skrb.
  • Stiki.
  • Opredeliti postopek ločitve in zakaj so posamezne institucije potrebne.
  • Preživnina in premoženje.
  • Odgovor na vprašanje, kako otroci dojemajo ločitev.
  • Opredelitev kdaj po strokovno pomoč.
  • Postavitev poti za novo življenje.
  • Nov partner.
  • Pomembni zakonski akti, ki jih razvezani morajo poznati.
IZOBRAŽEVANJE V VEČ DELIH:
  1. sklop: Ločitev od A do Ž.
    • Postopek ločitve.
    • Razlika med sporazumno ločitvijo in tožbo.
    • Vrste t. i. skrbništva.
    • Preživnina, premoženje in stiki.
    • Vloga posameznih institucij v postopku ločitve.
  2. sklop: Ločitev brez zdrah.
    • Pomembnost vzornega vedenja v postopku.
    • Naučiti se kako se izogniti nasilju.
    • Prepoznati škodljiva vedenja bivšega partnerja.
    • Pomen strokovne pomoči v postopku.
    • Opredelitev kaj je dejansko pomembno v postopku.
    • Vloga okolice, družine, prijateljev.
    • Otrokove potrebe in čustva v postopku ločitve.
  3. sklop: Začeti znova.
    • Zakonodajni akti, ki jih je nujno poznati.
    • Nov začetek – nova služba, nov partner, novo okolje.
    • Usklajevanje med novim življenjem in posledicam ločitve.
    • Biti starš in ne zgolj ranjen bivši partner.
    • Otrokove potrebe in čustva po ločitvi.
    • Biti starš v enostarševski družini.
ALKOHOLIZEM – TIHI UBIJALEC DRUŽIN

Izobraževanje bo odprlo naslednje ključne teme:

  • Kaj je alkoholizem?
  • Kako vedeti, kdo je alkoholik?
  • Koliko lahko še spije posameznik, da še ni alkoholik?
  • Kam po pomoč?
  • Kako poteka zdravljenje?
  • Kdaj lahko potem začne alkoholik ponovno piti?
  • Kako alkohol vpliva na družino?
  • Kakšna je vloga svojcev, delodajalca, širše družine, prijateljev?
  • Kako partnerji in otroci dojemajo posameznika, ki ima težave z alkoholom?
  • Kakšno je življenje po zdravljenju?
  • Razlike med klubom zdravljenih alkoholikov, anonimnimi alkoholiki in drugimi oblikami društev, klubov, skupin?
  • Zakaj je potrebno hoditi na skupine za samopomoč?
  • Kdaj je nujno poiskati tudi psihiatra, psihologa, psihoterapevta?

Zaradi specifičnosti teme, se sklopi izobraževanj določijo z naročnikom.

NASILJE: VSAKA PETA ŽENSKA IN VSAK SEDMI MOŠKI JE ŽRTEV NASILJA

Izobraževanje bo odprlo naslednje ključne teme:

  • Kaj je nasilje?
  • Kakšne vrste nasilja poznamo?
  • Kako prepoznati posamezno nasilje?
  • Kako se posamezna oblika nasilja opazi pri odrasli osebi in kako pri otroku?
  • Kako pomagati žrtvi?
  • Kaj lahko naredi žrtev?
  • Zakaj žrtev ne želi pomoči?
  • Kam se lahko žrtev obrne po pomoč?
  • Kaj narediti, če veste, da je nekdo žrtev ali rabelj?
  • Kakšna je vloga CSD, policije, sodišča…?
  • Kako iz kroga nasilja?
  • Kakšna je vloga primarne družine?
  • Kako spremeniti svoj vzorec?
  • Kdaj poiskati strokovno pomoč?
  • Kaj lahko posameznik naredi sam?
  • Kaj pravi zakonodaja o tem?
  • Kakšne travme pusti nasilje?

Zaradi specifičnosti teme, se sklopi izobraževanj določijo z naročnikom.

VZGOJA OD PLENIC DO ZMENKOV

Izobraževanje bo odprlo naslednje ključne teme:

  • Osebni, psihični in duševni razvoj od rojstva do najstništva.
  • Pomembni mejniki otrok.
  • Kakšna je vloga očeta in matere?
  • Ali je pomembno če je otrok edinec oziroma koliko je otrok v družini?
  • Vloga razširjene družine, prijateljev in VIZ.
  • Kdaj se vzgoja konča?
  • Pravilna prehrana.
  • Dojenje.
  • Odvajanje od kahlice, dude, stekleničke.
  • Prvi koraki.
  • Čari trme.
  • Čari najstništva.
  • Izbruhi jeze.
  • Kako pri otroku opaziti disociativna vedenja?
  • Vrste vzgoj.
  • Vrste navezanosti.
  • Kakšen način vzgoje je pravilen?
  • Kako vem, da delam prav?
  • Kako otroku privzgojiti zdrav odnos do spolnosti, opojnih substanc in odnosov?
  • Kako prepoznati motnje pri otrocih (ADHD, dispraksija, disleksija, aspergerjev, avtizem…)?
  • Kako v otroku prepoznati psihopatska in sociopatska nagnjenja?
  • Kako prepoznati pri otroku, da je žrtev ali rabelj?
  • Kako vzgajati »drugačnega« otroka?
  • Kje iskati ustrezno literaturo za pomoč pri vzgoji?
  • Otrok in spolnost.
  • Otrok in vrtec.
  • Otrok in šola.
  • Otrok in prijatelji.
  • Otrok in stari starši.

Zaradi specifičnosti teme, se sklopi izobraževanj določijo z naročnikom.

»MOTNJE« OTROK: ZAKAJ SO NEKATERI OTROCI DRUGAČNI?
  • Kako prepoznati posamezno »motnjo« (npr. ADHD, disleksija, dispraksija, aspergerjev sindrom)?
  • Kako se »motnje« razlikujejo med deklicami in dečki?
  • Kaj dejansko je »motnja«?
  • Kako otroka z »motnjo« pripraviti na svet?
  • Kako se starši soočajo z »motnjo« otroka?
  • Kako lahko otroku z »motnjo« olajšamo življenje?
  • Vzgojni in izobraževalni pristopi otrok z »motnjo«.
  • Vloga družine, okolice in VIZ pri izoblikovanje osebnosti otrok z »motnjo«.
  • Katera prilagoditve otrok z »motnjo« lahko pridobi tekom šolanja.
  • Kako vzgojiti otroka z »motnjo« v odraslo in odgovorno osebo.

Zaradi specifičnosti teme, se sklopi izobraževanj določijo z naročnikom.